Bogowie wojny: Togo

O godzinie 14.05 lokalnego czasu admirał Togo nakazał ostry zwrot w lewo aby przeciąć szyk nieprzyjaciela. Mikasa i pozostałe pancerniki rozpoczęły niebezpieczny manewr pod ogniem rosyjskiej floty. Każdy z nich w momencie zwrotu był narażony na ogień całej rosyjskiej eskadry. Minuty dłużyły się w przerażającym napięciu…

Jednakże Rosjanie strzelali bardzo niecelnie. Gdy tylko Japończycy zakończyli swój manewr cała rosyjska flota była wystawiona jak na talerzu. O 14.10 Mikasa otworzyła ogień.

Pogoda była dobra, choć fale wysokie.

Teaser trailer

Bogowie wojny: Togo” to trzecia gra z serii “Bogowie wojny”. Tym razem areną wojny będą rzeki, morza i oceany. Gracze będą mogli dowodzić okrętami pancernymi w bitwie pod Hampton Roads czy pancernikami w bitwie pod Cuszimą. Niczym admirał Togo, obejmą dowodzenie nad eskadrą potężnych jednostek, aby dzięki doskonałemu planowaniu, sprytnym manewrom i celnym salwom artylerii, zatopić flotę przeciwnika. Rozpoczynając przygodę z BW: Togo, wstępujesz do naszej akademii morskiej. Po ukończeniu kursu, będziesz gotów do objęcia dowodzenia nad własnym okrętem, a nawet całą eskadrą!

Patronem gry jest słynny japoński admirał Togo Heihachiro, zwany przez wielu “Nelsonem wschodu”. Sam zresztą uważał się za reinkarnację tego brytyjskiego admirała. Togo rozpoczął swoją karierę w latach 60-tych XIX wieku, zatem w czasach schyłku drewnianych okrętów wojennych i nastania epoki okrętów pancernych. Żagle były zastępowane stopniowo coraz bardziej efektywnym napędem parowym. Jego największe sukcesy należą już do zupełnie innej epoki – predrednotów. Jako dowódca jednego z okrętów brał udział w bitwie u ujścia rzeki Yalu, a jako naczelny dowódca floty zwyciężył w bitwie na Morzu Żółtym i w bitwie pod Cuszimą w 1905 roku. Ta ostatnia wiktoria była jednocześnie jednym z największych zwycięstw w najnowszej historii wojen morskich. Okręty admirała Togo wyeliminowały bowiem całą flotę przeciwnika – kilkadziesiąt jednostek! Bitwa pod Cuszimą zamyka jednocześnie okres, którym zajmuje się gra: od żaglowych okrętów liniowych, po predrednoty.

Historię wojen na morzu można podzielić na kilka okresów. Togo będzie obejmuje dwa z nich:

  • Okrętów pancernych, które pojawiły się w latach 60tych XIX wieku i osiągnęły dojrzałość dwie dekady później.
  • Predrednotów, czyli potężnie uzbrojonych pancerników, które produkowano od końca lat 80-tych XIX wieku, aż do pierwszej dekady XX wieku.

W pierwszej kolejności dostępny jest okres predrednotów.

Modele do BW: Togo są produkowane w skali 1:1200, jako druki 3D.

Pora wspomnieć trochę o zasadach gry. Bardzo dobrze podsumowuje to videorecenzja na kanale Berdysza:

Oraz videoporadnik na kanale GM Boardgames.

Warto też obejrzeć i poczytać przykładowe raporty z gier. W pierwszej kolejności ten, stworzony przez Berdysza.

Oraz doskonałą i rzetelną recenzję wraz z raportem bitewnym, napisaną przez Dawida Kurka: LINK

Raport 1. Japonia vs USA.

Raport 2. Rosja vs Hiszpania.

Raport 3. Japonia vs USA.

Raport 4. Pierwszy turniej w BW: Togo.

Podręcznik, zestawy startowe i wszystkie okręty i akcesoria można kupić na stronie naszego wydawcy i dystrybutora – sklepu Bolter.pl

Polecamy obejrzeć przykładowy raport bitewny
I jeszcze inny raport – z ogromnej bitwy

Become the most famous commander in history!